«Агроджоб» — перше кадрове агентство в аграрному секторі України.

 

Створено жінками. Найкращі проєкти українських підприємниць

Три роки тому Франко-українська торгово-промислова палата започаткувала премію у сфері жіночого підприємництва «Створено Жінками». Її мета — відзначати найкращих підприємниць року та їхніми прикладами надихати українських жінок на власний бізнес. Кількість анкет, які подають на участь у конкурсі, зростає щороку, — цьогоріч їх було вже 100. Серед заявок журі обрало шорт-ліст із 10 номінаток. 8 липня в UNIT.City оберуть проєкт року, його засновниця здобуде титул бізнеследі, грошову премію у 100 тисяч гривень на розвиток бізнесу, подорож до Парижа та менторство від головних паризьких компаній і CCFU. Розповідаємо, які проєкти претендують на премію, та історії номінанток, що стоять за їх виникненням.

Катерина Лісова та Катерина Ільків, проєкт «Ферма двох Катерин»

Ферма «Двох Катерин» знаходиться в мальовничому курортному селі Тухля на Львівщині, на високогір’ї Карпат. Тут проводять екскурсії, майстер-класи, дегустації, продають сири, молоко та інші фермерські продукти. Туристи можуть спробувати доглядати за тваринами — погодувати та подоїти кіз. До відкриття простору його засновниці Катерина Лісова та Катя Ільків ніколи не займалися фермерством. Єдине, що об’єднувало дівчат, — дитячі мрії про космос.

Катерина-молодша мріяла полетіти до невідомих планет і зробити там щось, що назавжди увійде в історію. Катерина-старша хотіла вивчитися на астронавта й досліджувати невідомі зірки. Утім безкрайнім Всесвітом, який об’єднав жінок, стало підприємництво. Бізнес-ідея народилася просто у старій хаті в Карпатах та, як це часто буває, розпочалась із великих амбіцій. А кошти для старту збирали серед друзів та знайомих. Перші партії молока та бринзи реалізували на ринках Львова, Трускавця та Стрия і через facebook-сторінку.

Уже за кілька місяців про продукцію Катерин говорили всюди, а по молоко та сири з їхньої ферми стояли черги. Згодом копчений козячий сир визнали унікальним в Україні сирні сомельє «Кумпеля», пивоварні Роберта Домса та ресторації Бачевських. Саме ця конкурентна перевага допомогла жінкам отримати кілька грантів і закупити обладнання та розширитися до справжньої ферми. Катерини кажуть, що їм подобається підприємництво, адже в ньому завжди є елемент ризику та адреналіну, незалежність і самореалізація. У випадку перемоги в конкурсі жінки мріють витратити кошти на будівництво великого фермерсько-туристичного простору. Для туристів їхній комплекс має стати місцем яскравих приємних емоцій, зокрема радості від спілкування із сільськими тваринами та насолоди смаком дитинства й Карпат.

Вікторія Король, проєкт Queen Wear

Компанія виготовляє професійні захисні наколінники й одяг для Pole Dance. Засновниця бренду Вікторія Король із дитинства мріяла пов’язати своє життя з танцями та виступами у цирку чи на великій сцені. Мріям судилося здійснитися — разом із шоу-балетами Вікторія взяла участь у багатьох танцювальних фестивалях і навіть стала сертифікованою інструкторкою з різних танцювальних напрямів. У 2015 році народилася ідея створити захисні наколінники, які допомогли б танцівницям зменшити кількість травм під час тренувань.

Після пошиття першої партії дівчина почала отримувати таку кількість запитів на танцювальний захист, спочатку від своїх учениць, а згодом і від інших танцівниць, що зрештою вирішила змінити сферу діяльності з танців на жіноче підприємництво. Нині Вікторія вже має 5-річний досвід у бізнесі. І 80% клієнток бренду — це не професійні танцівниці, а жінки найрізноманітніших професій, які у свої 30 чи 50 років просто вирішили почати танцювати. Вікторія каже, що саме рішучість і хореографічні перемоги клієнток надихають її на подальші підприємницькі кроки.

Дівчина мріє надалі використовувати свій досвід для реалізації цікавих соціальних і етичних бізнес-проєктів. Зокрема, запустити низку благодійних програм, що допоможуть жінкам об’єднатися в сильну спільноту взаємодії. У разі перемоги Вікторія планує витратити кошти на розширення охоплення бренду Queen Wear до 100 країн світу, проводити екскурсії на виробництво та ділитися своїми знаннями з іншими виробниками.

Ольга Синякевич, проєкт Changeable

Changeable пропонує індивідуальне виготовлення зйомних косметичних накладок для протезів нижніх кінцівок. Проєкт народився в Ольги Синякевич як відповідь на потребу українського суспільства в естетичних протезах за доступною ціною. 3D-друковані пластикові кавери, що виготовляє Changeable, імітують форму гомілки та одягаються на протез ноги, прикриваючи його функціональну частину й захищаючи від механічних ушкоджень.

Про промисловий дизайн Ольга мріяла з дитинства, адже перед очима в неї був приклад батька, який постійно реалізовував у своїй роботі функціональні та естетичні речі. Працюючи дизайнером продукту, дівчина здобула необхідний практичний досвід, а також сформувала бажання і щодо власних ідей. На початку 2021 року під керівництвом ментора Синякевич написала свій перший бізнес-план для Changeable, а згодом пройшла курси з основ бізнесу. Ольга планує поглиблювати власні знання та практичний досвід у цьому напрямі. Вона мріє досягти свободи у створенні не лише продукту, а і класного бренду з якісним сервісом, упізнаваного в Україні й за кордоном.

Окрім дизайну каверів, проєкт Changeable передбачає створення соціальної платформи для реалізації нових продуктів та ініціатив для осіб з ампутацією. Утім, повернутися до ідеї платформи номінантка планує на пізніших етапах проєкту, а зараз хоче зосередитись на першочергових задачах — налаштувати процес виробництва виробів за індивідуальними мірками. Розвивати проєкт Ользі допомагають близькі люди та друзі. Однак подальше менторство й наставництво в бізнесі, а також можливість фінансувати виконання деяких завдань, прискорили б розвиток Changeable.
На 2021 рік у Ольги великі плани: завершити тестування прототипів каверів і перейти до співпраці з протезистами в Україні (мінімум 5 партнерських ортопедичних підприємств), а також налагодити співпрацю з трьома ортопедичними закладами у Франції та здобути новий досвід.

Юлія Ютовець, проєкт «Пастернак Біо»

«Пастернак Біо» — поки що не зовсім звичний для України вид фермерства. Ця верміферма займається розведенням каліфорнійського черв’яка, який поїдає харчові відходи й перетворює їх на екологічне добриво — біогумус. Цей збагачений мікроелементами ґрунт використовується для вирощування органічних продуктів. Засновниця ферми Юлія зізнається: у неї ніколи не було мрій про конкретну професію, і, можливо, саме це допомогло їй дивитися на світ і його можливості більш широко. До підприємницької діяльності Юля займалася громадськими справами, і саме ця діяльність навчила дівчину не боятися відповідати за власні рішення та керувати проєктами.

Нині верміфермерство майже не розвинене в Україні — тут не має спеціалістів, у яких можна перейняти досвід, а тим паче тих, у кого можна пройти стажування. Утім, Юля пишається своїм бізнесом і говорить, що він не лише про заробляння коштів, а й про просвітництво. З кожним замовленням вермікомпостерів частинка «Пастернак Біо» прямує до інших міст, де продовжує свій розвиток.

У найближчих планах підприємниці — створити стратегію розвитку проєкту на 5 років і почати впроваджувати її в життя. У разі перемоги грошовий приз Юля витратить на збільшення потужностей веріферми, що дасть проєкту змогу розвиватися й пропонувати клієнтам нові продукти.

Олександра Балясна, проєкт «Раненько»

Місія бренду — турбота про новонароджених, які з’явилися на світ занадто рано. Бренд розробляє, шиє та реалізує товари, що забезпечують малюкам умови, максимально наближені до внутрішньоутробних. Це допомагає дітям гармонійно рости й розвиватися, як це було б у маминому животику.
До підприємництва засновницю бренду підштовхнуло саме життя. Після передчасного народження дитини Олександра зініціювала виробництво та створення нішевої крамниці з речами для немовлят із малою вагою. З часом тема настільки затягнула жінку, а питань про таких немовлят виявилось так багато, що бізнес став масштабнішим.

З 2013 року «Раненько» вдягнули та підтримали понад 30 тисяч дітей. Бренд розробив понад 60 виробів для виходжування немовлят, народжених раніше, а також налагодив співпрацю з усіма перинатальними центрами України, дитячими лікарнями та міжнародними партнерами в Литві, Казахстані, Фінляндії.
Серед найближчих мрій та бізнес-планів жінки — збільшити оборот на 100%, розширити колекції виробів, запустити колекцію сувенірної продукції та вийти на нові ринки.

Анжеліка Нікітенко, проєкт Angie Lee

Angie Lee — перший і наразі єдиний в Україні бренд взуття для жінок із маленьким розміром ніжки (від 32 до 35 розміру). Активну діяльність Анжеліка розпочала в червні 2020 року. А тепер Angie Lee уже має власне виробництво в Броварах та шоу-рум у Києві. Сьогодні сортимент бренду налічує понад 40 моделей взуття, над розробленням яких працює команда з 10 осіб. До взуттєвої сфери Анжеліку привів 34 розмір ноги та бажання реалізувати власні мрії.

Дівчина говорить, що завжди знала: одного дня стане підприємницею, адже сприймає бізнес певною мірою як гру, коли ти спочатку фантазуєш, а потім перетворюєш задумане на реальність.
Розібравшись з усіма нюансами взуттєвої сфери й налагодивши основні процеси, Анжеліка організувала виробництво. Увесь цей час зростання бренду Angie Lee відбувалося лише коштом реінвестування прибутку. Це вплинуло на швидкість розроблення колекцій, способи та канали просування й реалізації взуття. Адже весь бюджет закладали на розроблення базових комплектувальних (колодок і підошов) та розширення асортименту.
Проте тепер Анжеліка має чітке розуміння, як розвинути свій бізнес, планує витратити на це кошти в разі перемоги. Зокрема жінка мріє розширити географію бренду на країни Європи та забезпечити обсяги продажів Angie Lee від 500 пар на місяць.

Наталя Каменська та Марія Гаврилюк, проєкт Gunia project

Засновниці бренду Наталя Каменська та Марія Гаврилюк до створення Gunia project багато років працювали в модній індустрії. Наталя була співзасновницею та дизайнеркою українського фешн-бренду Lake studio (раніше kamenskakononova). Марія поєднувала кар’єру ілюстраторки з позицією арт-директорки бренду Lake. Тепер жінки з успіхом використовують попередній досвід і експертизу для створення нового типу продукту та власного бізнесу.
Бренд Gunia project виник із бажання змін та залучення уваги до питань дбайливого ставлення до продукту й розвитку культурних цінностей.

З 2017 року бренд існував у форматі некомерційного творчого експериментального проєкту. Зокрема, група однодумців на волонтерських засадах співпрацювала з Музеєм Івана Гончара, організовувала експедиції для дослідження й вивчення артизанальних технік та пошуку майстрів. Згодом досвід роботи з Музеєм допоміг жінкам зрозуміти ширину можливостей для інтерпретації та дозволив вивчити глибше українську традиційну культуру.
У 2019 році Gunia project оформилася як бренд із постійною командою та чіткою ідеологією. А у 2020-му команда запустила власну керамічну майстерню й налагодила повний цикл виробництва.
Нині Gunia Project представляє виняткові речі, які були створені на основі традиційних етнічних культур. Кожна колекція є унікальним поєднанням дизайнерського мислення, глибоких етнографічних досліджень і художнього підходу до майстерності. Серед продуктів бренду вироби з кераміки, скла, лози, ткацтва, аксесуари з вишивкою та прикраси.

У майбутньому Наталя та Марія мріють відкрити власний магазин, зняти фільм про майстрів Gunia Project, а також реалізувати перші замовлення від міжнародних магазинів.

Аліна Долініна, проєкт Have A Rest

Have A Rest — перший український бренд смартваліз та аксесуарів для подорожей. Його засновниця Аліна Долініна зізнається: її головна мрія — щоб усі найкрасивіші й найуспішніші люди планети подорожували з валізами Have A Rest. Для цього є чимало передумов: по-перше, ці валізи мають дуже стильний та інстаграмний дизайн, по-друге, вирізняються чималою кількістю унікальних фішок: вбудовані у валізу ваги або powerbank.
Бренд активно співпрацює з найкращими українськими брендами та дизайнерами, а також створює з ними творчі колаборації, тому його колекції постійно поповнюються новими валізами. Наприклад, нещодавно Have A Rest презентували органайзери та валізи з переробного пластику, зробивши крок у напрямку стійкої моди.

Дух підприємництва захоплював засновницю бренду Аліну ще з дитинства: свої перші 100 доларів вона заробила на продажі лялькового одягу під час родинного свята, а підлітком заробляла кишенькові гроші плетінням та продажем браслетів. Проте з віком плани на підприємницьку діяльність ставали все більш амбітними. Нині велика мета Аліни — вивести Have A Rest на міжнародний ринок, зокрема знайти партнерів для реалізації валіз (великі онлайн-майданчики) у США та Європі, запустити продаж в ОАЕ. Жінка впевнена: це допоможе бренду досягти і фінансової мети — отримувати прибуток 1 млн доларів на рік.
Надихатися на досягнення таких великих бізнес-цілей Аліні допомагають щасливі посмішки клієнтів та їхні відгуки й фотографії з різних куточків світу з валізами Have A Rest. А ще — жінки в бізнесі та круті соціальні проєкти.

Наталя Ткаченко, проєкт Spilne Art

Spilne Art — це онлайн-галерея, яка слугує своєрідним мостом між поціновувачами мистецтва і митцями, які перебувають у пошуку колекціонерів. Мета платформи — спростити шлях до мистецтва, при цьому не спрощуючи саме мистецтво.
Народження проєкту його засновниця Наталя Ткаченко називає не випадковим, але досить спонтанним. Часто друзі та знайомі просили Наталю підібрати для них картину. Коли таких запитів стало дуже багато, вона вирішила автоматизувати процес підбору мистецтва. Так і народився Spilne Art. І хоча проєкту ще не виповнився рік, його вже можна сміливо назвати бізнесом.

Сьогодні підприємниця мріє про красивий великий проєкт у партнерстві з брендом Jacquemus. Решту своїх бажань відносить до цілей, до яких впевнено крокує разом із командою Spilne Art.
Перший рік роботи платформи (з вересня 2020-го) став для Spilne Art роком колаборацій з іншими бізнесами, часом для побудови знання бренду, а головна орієнтація відбувалася на B2B сегмент. Другий рік (з вересня 2021-го) проголошено роком виходу на міжнародний рівень — команда проєкту планує провести низку виставок і взяти участь у ярмарках за межами України.

Олена Шингарьова, проєкт «Таксі Пульс»

«Таксі Пульс» — це сервіс авто для зручного й комфортного пересування містом на автомобілях із підйомником для маломобільних пасажирів. Для засновниці проєкту Олени він — більше, ніж просто бізнес. У 15 років під час шкільної практики дівчина отримала травму, через яку опинилася в інвалідному візку. Попри життєві обставини, вирішила не відступати від своїх планів та вступила до Харківської юридичної академії. Але по її закінченні мрії та плани Олени зіткнулися із суворою реальністю. Через інвалідність і проблеми, пов’язані зі щоденним пересуванням на візку в місті, жінка не змогла працевлаштуватися і на 5 років потрапила в умови соціальної ізоляції. Як і більшість людей з інвалідністю, вона була змушена сидіти вдома й повністю залежати від свого оточення. Життя змінив випадок — Олена потрапила на міжнародну конференцію в Римі, на вулицях якого побачила величезну кількість людей з інвалідністю, які живуть повноцінним життям. Жінка відчула, що також може самостійно пересуватися містом і бути абсолютно незалежною. І це стало для Олени своєрідною програмою дій — по-перше, вона навчилася водити машину з ручним керуванням і отримала свободу пересування. По-друге, знайшла однодумців, разом із якими створила громадську організацію «Креавита». За 20 років учасникам ГО вдалося реалізувати багато важливих 

Джерело: nachasi.com

Вівторок, 3 серпня 2021